Jaký je tvůj životní styl?


Nový životní styl zcela zaplnit celou instagramovou scénu a ten, kdo si ráno nedá alespoň pět kiláků, je teď out. Kupovat si lidé můžou jen ty nejlepší proteinové suroviny a pozor! Než si tyto pochoutky vychutnají, všechno hezky zdokumentují a přihodí nějaký stylový popisek, jak jsou super a milion hashtagů #healthylife #lifestyle #motivation!! Já to beru. V podstatě to mám ráda také. Dělám věci po svém a snažím se být tím, kdo ostatní inspiruje. Nicméně nemohu zapřít, že ani já nemám své módní a fitness inspirace.



Bohužel co je nutné zmínit je, že opravdový fitness život něco stojí. Copak oblečení. To si prostě zainvestujete a máte hotovo, ale to jídlo. To „nejbožejší“ a „nejlepšejší“ jídlo je k nezaplacení, ovšem i k nedoplacení. Kupovat si každý den k snídani čerstvé ovoce v zimě, ty nejlepší bio vločky a zalít to sójovým alpro nápojem, to zkrátka něco stojí. Jasně, že jsou tu i různé alternativy, ale nikdy to nebude takové jako prvotřídní potraviny z obchůdku s nejlepší zdravou výživou. O proteinové stránce této záležitosti už ani nemluvím. Jedna tyčinka za 60 korun? Jako nejsem milionář! A když si koupím její levnější variantu, už mi bude vytýkáno, že neobsahuje dostatečné množství proteinu.
Novým trendem je také platit si výživového poradce, aby vám sestavil jídelníček na míru. Necháte mu v kapse tři litry, pár kilo shodíte, a pokud vás to nezačne bavit a nezačnete se o zdravý styl sami zajímat, za pár měsíců jste stejně tam, kde jste začali. Podle mě je stejně nejlepší najít si nějaký svůj kompromis a tím se řídit.


Já osobně se snažím jíst hodně zdravě. Před pár lety jsem ze svého jídelníčku zcela vyřadila sladké. Sladkým myslím čokolády (ty, které nemají 70% kakaa), dortíčky, čokoládové tyčinky, bonbony atd. Asi nemohu říct, že by mi tyhle věci nechutnaly, ale nemám z nich potěšení. Nevím, jestli tahle má slova někdo chápe, ale je to tak. Raději si dám k svačině jogurt s ovocem nebo cereálie, než Milku. I když kaloricky to třeba vychází dost podobně, dělám to pro svůj dobrý pocit. Dokonce jsem četla, že existuje nemoc, kdy se lidé až chorobně bojí jíst nezdravě. Takhle na tom skutečně nejsem, jinak bych zcela určitě nemohla s kamarádkou čas od času chodit na kebaby. Ovšem nezdravým věcem se snažím striktně vyhýbat. Když máme možnost jíst zdravě a dělat tak pro svůj organismus to nejlepší, proč se bránit?


Se sportem jsem na tom vždycky byla dobře, ačkoliv musím přiznat, že jsem hrozně jednostranně zaměřená. Odmalička dělám závodně moderní gymnastiku. Když jsem byla zblázněná do sportování, trénovala jsem asi čtyřikrát týdně 2-4 hodiny a zbylé dny jsem chodila běhat nebo do fitka. I když mě všechno tohle bavilo, teď se školou by bylo nemožné to stíhat. Cvičím tak třikrát týdně a hodlám obnovit běhací rutinu. Nicméně ve fitku mne běhat na páse nebaví. Je to nudný stereotyp, kterému jsem zkrátka ještě příliš nepřišla na chuť. To jdu raději za 90 korun na bosu nebo trx. Běhat se má zkrátka v přírodě a tak už jen nedočkavě čekám, až se trochu oteplí. Vím, že běhat se dá i teď, ale… uznejte, to bych musela být do běhání blázen a to skutečně nejsem. 

Share:

14 komentářů

  1. Pekne napísané. Veru zdravá strava je drahá... ale myslím si, že čím viac ľudí začne zdravo žiť a kupovať zdravšie alternatívy jedál, tým budú dostupnejšie a postupne aj lacnejšie :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezky napsané! Aby sis udržela postavu určitě si nemusíš kupova tyhle rádoby drahé vychytávky. Já sem zhubla 25 kg a také jsem si nekupovala tyhle "a la fintess" věci a doplňky. Vše s rozumem :) Také nejsem milionář! Cvičím převážně doma a to se hned nějaká ta korunka ušetří za fitko. Alpro mám ráda, ale kupuju si ho, když na něj narazím ve slevě :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  3. Cvičím doma a běhám, když se mi zrovna chce. Nejsem žádný fitness nadšenec a nemůžu říct, že mě to naplňuje. Líbí se mi ta bolest svalů po cvičení. Mam to tak 50-50. Postavu mám dobrou, váha ať si ukazuje co chce. Pokud je člověk sám se sebou spokojený, proč by se trápil :)
    Krásný článek!

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný článek a souhlasím s tebou. Já se přiznám, že moc necvičím, ale snažím se hlídat si zdravý jídelníček a to i kosmetiku, preferuji hlavně tu přírodní :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  5. Super článok a súhlasím, tie tyčinky a všetky zdravé srandičky sú pekne drahé! Stále sa snažím vychytať nejaké akcie :)

    OdpovědětVymazat
  6. Veľmi dobre napísané, súhlasím s tým,. že často krát voľba zdravo žiť výjde drahšie, ale vždy sa dá nejako vynájsť!:) Napr. rôyne proteinové tyčinky a pod. veci si ja vôbec nekupujem, nie je to ani tak fit a zdravé, ako sa to tvári.. Sem-tam na môj instagram zdokumentujem, čo dobré (a zdravé) som si dala, ale nehrotím to:) Tiež sa cvičeniu venujem už takmer 2 roky a y fitka tam mám možno tak 2 fotky:D

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
  7. S tím sladkým to mám uplně stejně. A né jen se sladkým, samozřejmě.
    Mně už po tadytěch věcech ani není dobře.. Nevím, jestli jsem si to sama vsugerovala, a nebo moje tělo už není zvyklý na ty s prominutím sračky.

    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  8. Wonderful post, dear!
    I will be glad friendship blogs ♥
    Julia Shkvo

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkný článek a na začátku si mě dost pobavila. S cenami zdravé stravy máš bohužel pravdu, přála bych si, aby to bylo levnější, ale prostě to tak nebude. Také se snažím nějakou dobu jíst zdravěji, ale kupovat si každý den sójová mlíčka a podobné, tak za chvíli nemám na nic jiného :D
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  10. Ja som novému trendu nepodlahla :) Nemám moc čas na fyzickú aktivitu keďže nonstop riešim školu alebo brigádujem, ale snažím sa si aspoň doma zacvičiť kazy deň zopár minút :) A na insta pridávam radšej veci, čo má viacej vystihujú :D

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný článek! Je to pravda, že za zdravé jídlo si člověk připlatí. Inu. Na to se vymlouvají mé kamarádky, když jim nejde jíst zdravě. :D Miluju kebab. Já vím. Jsem fakt prase. No jo no. Budu se muset polepšit. :/ Jinak mě strašně baví cvičit blogilates! Miluju Casey. Je hrozně milá a usměvavá! Vždycky mi zlepší den srdíčko! ♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Trefně napsané! Na druhou stranu on ten trend není zas tak drahý. Opravdu zdravé věci jsou prostě základní potraviny, který si člověk sám doma uvaří. To zase tolik nestojí... zbytečně zpracované tyčinky, mléka apod. už do zdravého životního stylu vůbec nutné nejsou :)
    A musím říct, že je dobře, že se tenhle styl rozmáhá. Lepší než dřívější pro-ana blogy nebo posedlost hubeností. Dnes se každý chce chlubit tím, že žije zdravě, což je jedině dobře, i když by to nemělo být kvůli trendu ale prostě proto, že se někdo chce dobře starat o své tělo :)

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezký článek a v některých bodech mi mluvíš z duše. Já tvrdím že se nic nemá přehánět, jíst všeho s mírou a podle chuti. Tělo si samo řekne co mu chybí......ten zdravej životní styl se mi líbí....ale abych jej 100% dodržovala na to nemám ani čas, ani peníze....:).
    LenaČerge

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě moc potěší, děkuji ♥